13 Eylül 2014 Cumartesi

Böyle Kadın Eylülden Ne Anlar


Ayları Birbirine Karıştırmış Kadın Eylülden Ne Anlar? O sürekli uyur, hep uyur, arada uyanır kaybettiklerine ağlar, şişirir güzelim gözlerini yine uyur. Aylarını verdiği adam gidince bunalım bunalım günleri ayları varı yoğu birbirine katar. Günlerin geçmesi dilekleriyle sadece uyur. Eylül terk edilmiş kadın için iki anlama gelir. İlki yazını soğumaya bırakan bir kalp, ikincisi duygusuz bir kalp için sıradanlaşan bir ay. Canı yanan bir kadın kasımdaki aşkı, eylülü, yaz aşkını, bilmem nesini, kedilerin sevişken martını falan umursamaz. Canı yanan kadın gün geçer kendini bile umursamaz. Ojeleri soyulur, saçları yıpranır, gözleri şişer, uyur, uyur. Gerçekten canı yanan kadın sevdiği adama beddular etmez. Sadece kendine kızar, kendine acır. Zaman zamanı ardı ardına sıralarken kadın artık yeter der. Kalben istemesede mantıken boşverdim gelmişini geçmişini aşkını meşkini der. Kadın kendini kandırır. Çıkar kabuğundan eylüle karışır. Havası yüzüne çarptıkça aklı karışır. Geri adım atar kabuğuna çekilir. Bir kadını sevdiğinden başkası eski haline getiremez. Bir kadını onca acıdan sonra sevdiği bile eski haline getiremez. Kadın artık boşvermiştir, boşluğa bırakmıştır kendini. Alışmıştır yalnızlığa, bitkinliğe, güçlü güçlü numarası yapmalara. Böyle kadın eylülden ne anlar? Kalbindeki tüm varını yoğunu parçalayan kadın eylülü ne yapsın? Öyle kadın ancak terk edildiği adına şiirler yazsın. Zaten eylül sonbahar, aşk sonbahar, yorgun bitkin mutsuz hissettiren sonbahar. Zaten şiirleri en çok mutsuzlar yazar. Mutsuzluk bir sonbahar, sonbahar bir eylül, eylül bir aşk. İstemedende olsa düştük yine eylülün damarına. Aynı o adamı istemeden sevdiğimiz ve elimizde olmadan kaybettiğimiz gibi. O zaman eylülün terk edilen bir kadına yazdıracaklarını yazalım. Gökyüzü gri, kalbim gibi nahoş.
İstemeden bildim seni eylül
İstemeden bulundum sende
Ben başkaları gibi olamam adına güzel şeyler yazamam Eylül
Sen grisin, en güzel aydan bir sonraki kasvetsin
Sen benim için istemeden bulunduğum birisin
Sen benim için hiç sevmediğim birisin
Seni sevmeyi beceremem Eylül
Ben en çok senden terk edildim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder